Billedstorm d. 18. februar 2023

Alle kommer med de emner de vil vise frem og eventuelt sælge. En hyggelig dag, med kaffe og kage og meget snak.

Kunst på Kryds 01 - 12. marts 2023

En begivenhed,der har udspillet sig hvert andet år over 10 år.

Ti udvalgte svenske og danske kunstner udstiller i Helsingør og Helsingborg. Iår var der et tema som alle skulle give et bud på

EN NY TID . 10 danske og 10 svenske kinstner blev udvalgt og udstillede i Helsingør 01 - 12. marts på daværende popup galleri og nu på Dunkers Kulturhus i Helsingborg 24. marts til 23.april. Her fernisering og kunstner træf.

Kunstmarkedet 23 12 - 14. maj 2023

Kære Medlemmer

Det er en fornøjelse at kunne indbyde jer til endnu en omgang

Kunstmarked i hal 14 i Helsingør.

Som I sikkert ved, skal man igang med at renovere hallerne fra omkring juni måned i år og så et godt års tid frem.

Vi syntes vi har været heldige, at vi igen har lejet hallen inden dette arbejde begynder. Derfor er Kunstmarkedet i år fra 11 - 14. maj, det kan blive en dejlig forårsoplevelse, hvor vi prøver at holde længe åben fredag og lørdag aften samtidig med vi åbner lidt senere om formiddagen, i håb om at mange mennesker er i området om aftenen.

Sådan gør du!

Tilmeld dig for deltagelse til info@helsingor-kunstforening.dk så snart som muligt, der er tradition for at pladserne hurtigt bliver optaget. Det er vores plan at reservere ca. 10 pladser til Helsingborg Kunstforenings medlemmer.

Prisen er igen 600 kr for ca 3-4m væg/ trådhegn eller et gulvareal på omkring 2x4m.

Du indretter selv dit udstillingsområde, og det må meget gerne være på en individuel måde. Medbring dine egen borde, podier, reoler ,stativer eller hvad du har lyst til, stole kan lånes, sofaen eller lænestolen må du dog selv tage med.

Åbningstiderne er fredag d. 12 - 05 fernisering og åbning kl. 14 - 21

Lørdag. d.13 - 05 åben 11- ??

Søndag d. 14 - 05 åben 11 - 17 derefter nedtagning.

Indbetal gebyret senest 16. april på konto1551 1123254 Husk at noter at det er betaling til Kunstmarkedet.

Vi ser frem til at være sammen med jer.

I vil selvfølgelig få praktiske oplysninger senere.

De bedste hilsner

Open air/ " Kunst på møllen"

Kunst på Møllen lørdag d. 17. juni kl. 10 - 17

I år vil vi gerne flytte vores Open air som vi sædvanligvis afholder på Blomstertorvet, ud til Nordskov mølle og integrere os i mølledagen der.

Vi skal være med til at fejre møllens 194 års fødselsdag, hvor der afholdes en “Kunst på møllens dag” med musik, kaffe, møllekringle. Øl, vand og grillpølser og mange kunstboder rundt om møllen.

Møllelauget forestiller sig at dagen kan blive en hyggelig markedsdag. Vi forestiller os at vi kan sælge kunst og kunsthåndværk mv. Som sædvanlig i telte, som kunstforeningen medbringer. Der kan bruges lægter til ophængning eller hvis I har en anden god ide, så brug den.

Borde og stole, staffelier mv. må man selv medbringe.

Prisen for at deltage er 250 kr, hvoraf møllelauget beder om de 100 kr.

Prisen gælder for at udstille i et halv telt, der er også mulighed for at deltage i et helt telt - det koster 400 kr.

Du har også mulighed for at deltage kun med bord til 150 kr

Tilmelding til info@helsingor-kunstforening.dk og Tove Anderesen

Skriv om du vil deltage med 1/2 eller 1/1 telt eller med bord! Tilmelding senest 26. maj

Venlige hilsner

Popup galleri 2022 - 2023

I Helsingør Bycenter har vi fornøjelsen at indbyde til galleriudstillinger i tomme butikker. Vi indbyder til dannelse af udstillergrupper til ca 3 udstillinger, derefter samler vi en ny udstillingsgruppe ( så fremt vi stadig kan leje lokale ).

Personlig indbydelse vil blive udsendt bliver sendt til foreningens medlemmer

Kulturnatten blev fejret i den maritime hal 16 blandt gamle skibe der er underopbygning. Og i bycentret blandt

tegnene børn og perlekæder. Lørdagen var i valgets tegn blandt børnetegninger. Hende i midten vandt en delt

1-plads.

Julen nærmer sig og galleriet  strammer sig til med:

NOGET HELT SPECIELT i Kunstforeningen Helsingør galleri i Helsingør Bycenter.
Hele galleriet på 1. sal fyldes med julegavetilbud, nemlig små værker til kun
500 kr. fra d. 29. november til d. 20. december. Over 30 af kunstforeningens
medlemmer deltager med hver 4 små værker, kom og se dem.

Velkommen - Som sædvanlig byder vi på fernisering d. 29. november kl. 16-18.
Desuden afholder vi julemarked d.9. og10. december, hvor man også kan købe
gaver, postkort og andet sjovt. Her deltager 12 af foreningens medlemmer med
små borde rundt i lokalerne.
Børnene kan stadig tegne, måske også en nisse og få den hængt op.
Vores mål er at hele galleriet skal emme af jul.

Kunstforeningens galleri i Helsingør Bycenter holder åbent:
Mandag – fredag kl. 11.00-18.00.
Lørdage og søndage kl. 11.00-16.00.
Julemarked 9. og 10. december kl. 10.00 – 17.00.
Black Friday den 24. november åbent til kl. 21.00.

Popup galleri 2023 - 2024

julefrokost i skydeselskabets lokaler

Fernisering d. 10.4.24 i pop up galleriet

og krukke-maleri

Ni kunstnere fra kunstforeningen maler, på op-

fordring af butikscentret, krukkerne på torvet

lørdag d.13.4.24 fra kl.10 til aften. Kom og kik.

Centret giver kaffe til alle.

En spændene dag

Lørdag d.13 --  Krukkemaleriet er igang

Der males, efter en kort intro. var  alle oppe på dutterne og der blev malet, så man mærkede den intense stemning af maleiver i luften omkring os

Se billedet af den lange række krukker