Den årlige GENERALFORSAMLING afholdes d.29 februar 2024 kl. 19. i Smedenes hus

Kom og vær med

samme sted

Billedstorm d. 16.3.2024 kl. 10-14

se indbydelser i din mailboks

Billeder fra åbningsdagen

Kunst på Kryds

Bycentret i Helsingør

Udstillingen åbnede d.1. marts 2023 med rigtig mange besøgende, med taler af formand for Helsingør kunstforening Tove Andresen og formand for Helsingborgs kunstforening Ulf Hedén og endelig formand for Helsingør kommunes kulturrådsformand Michael Mathisen, alletalte i positive vendinger om kunst, udstillingen og samarbejdet tværs over sundet.

Udstilling hos rygklinikken

Helsingør den 7. april 2024

”ÉN UDSTILLING TO KUNSTNERE”

Kunstforeningen for Helsingør og Omegn har i samarbejde med Axeltorv Fysioterapi arrangeret en udstilling med kunstnerne Hanne Daugaard og Mogens Aasvang. Udstillingen kan ses i fysioterapiens lokaler Bjergegade 22, 2. sal, 3000 Helsingør, torsdag den 11. april 2024 til onsdag den 10. juli 2024. Udstillingen kan ses i fysioterapiens åbningstid, der er gratis entre og alle er varmt velkomne.

Udstillingen hedder ”EN UDSTILLING TO KUNSTNERE”. Det er første gang man kan opleve Hanne Daugaard og Mogens Aasvang på samme udstilling, men alligevel hver for sig.

Hanne Daugaard kalder selv sine billeder for ”dekorations-malerier”. Der males på alle slags materialer og mangfoldigheden er stor. Der males af lyst.

Hanne har udstillet mange steder og hun har som hun siger udstillet hist og her og i årevis.

Kontakt Hanne Daugaard på mobil 29 88 61 13 for yderligere oplysning.

Mogens Aasvang maler figurativt, koloristisk med humor og glæde.

Mogens Aasvang har udstillet mange steder, i flæng kan nævnes Louisiana, Karantænen i Helsingborg og sidst i Kulturhus Nordvest.

Kontakt Mogens Aasvang på mobil 25 33 97 15 for yderligere oplysning.

På grund af omstændighederne holdes der ikke fernisering, men der inviteres til rundvisning med de to kunstnere senere, og her vil være mulighed for forfriskninger med hygge og samtale.

Varmt velkommen alle

Årets. Johnnie

Årets Johnnie 2024 er valgt.

Blev vagten i Helsingør Bycenter fordi de altid er flinke og hjælpsomme.

Desværre kunne de ikke være tilstede til generalforsamlingen. Derfor blev overrekkelsen foretaget ved freniseringen 14. 2. februar. Til stor glæde for vagten og gæster.

Karantænen

Helsingborg Kunstforening inviterede os til at udstille i deres nye udstillings lokale i uge 34 i august.

Det viste sig at være en fin udstilling, hvor samtlige kulturmennesker i sveriges kommuner skulle på besøg i Helsingborg.

Helsingborgs ordførende for kostforening holdt en indledende introdiktion om kunstforeningen i Dunkers kulturhus.

Derefter kom alle fordelt på to a 30 personer. Begge formænd holdt en tale om samarbejdet over Øresund.

Det var en spænnende oplevelse og en fin opgave for foreningns medlemmer, der samtidig solgte fint